Kai užklumpa pyktis ir kankina niūrios nuotaikos…
Kasdien suvartojusioms po 7 miligramus cinko moterims žymiai rečiau ištinka pykčio priepuoliai, sumažėja priešiškumas aplinkiniams bei padeda atsikratyti slegiančios nuotaikos, teigia japonų mokslininkai. Kaip rašo žurnalas „European Journal of Clinical Nutrition“, mokslininkai nenustatė, jog vien tik multivitaminai pakeičia tyrime dalyvavusių moterų nuotaiką.
„Nors mūsų išvados išankstinės ir jas interpretuoti reikėtų atsargiai, jos gali paskatinti tolimesnius tyrimus, kad būtų įvertintas maistinio cinko ir moterų nuotaikų ryšys“, - sako tyrėjai. Laikoma, kad maždaug trečdalis žmonijos nepakankamai vartoja cinką, o tai lemia ryškią nuotaikų kaitą. Mokslininkai norėjo nustatyti cinko papildų poveikį nuotaikai, todėl 10 savaičių tyrė 30 jaunų moterų. Joms buvo duodami multivitaminai arba multivitaminai su cinku. Multivitaminai buvo skirti, kad būtų išvengta vitaminų nepakankamumo, o jų koncentracija atitiko 50 procentų Japonijoje rekomenduojamos paros normos. Multivitaminuose buvo vitaminų A, D, B1, B2, B6, B12, niacino ir folio rūgšties. Baigiant tyrimą, cinko papildų gavusioms moterims cinko kiekis kraujyje buvo žymiai padidėjęs, o depresijos ir pykčio rodikliai sumažėję. Mokslininkai pažymi, kad panašūs tyrimai su laboratoriniais gyvūnais taip pat parodė, kad tik moteriškos lyties gyvūnams padidėja agresija, kai jie negauna pakankamai cinko.
* Lietuvoje rekomenduojama cinko paros norma yra 10 miligramų. Cinko yra kai kuriuose grybuose, tarkim voveraitėse ir kazlėkuose, pupelėse, riešutuose, moliūgų sėklose.
Rudenį ne vienas ima skųstis, jog vis dažniau apima liūdesys, subjūra nuotaika. Tokiai būsenai įveikti tikrai nereikia vaistų - yra daug maisto produktų, kurie gali mūsų organizmą aprūpinti „džiaugsmo vitaminais“.
Riebi žuvis
Tyrimai parodė, kad šalyse, kuriose žmonės dažnai valgo žuvies, depresijos ir savižudybių atvejų pasitaiko rečiau, nei šalyse, kurių gyventojai „mėsėdžiai“. To priežastis - omega 3 riebalų rūgštys, kurios naudingos ne tik širdžiai bei kraujagyslėms, bet ir smegenims. Todėl bent kartą per savaitę reikia valgyti riebios žuvies. Tiesa, geriausia rinktis silkę, mat ji nėra termiškai apdorota, todėl naudingųjų medžiagų joje daugiausia. Be to, silkėje yra ir dar vieno geros nuotaikos garanto - vitamino D. Šis vitaminas mūsų organizme gaminasi veikiant saulės spinduliams. Ne veltui saulėtųjų kraštų žmones bloga nuotaika kamuoja daug rečiau nei šiauriečius.
Apelsinai
Puikus vitamino C šaltinis, kuris reikalingas smegenims tam, kad gyvuliniuose baltymuose esančias aminorūgštis paverstų serotoninu, kitaip vadinamu laimės hormonu. Vitamino C apelsinuose tiek pat kiek ir citrinose, tačiau juose daugiau B grupės vitaminų. Be to, šiuose vaisiuose yra pektinų, kurie gerina virškinimą, padeda iš organizmo pašalinti cholesterolio perteklių.
Košės
Žmogus, ant kurio pusryčių stalo garuoja lėkštė košės, per dieną patiria mažiau streso, nei tas, kuris į darbą išskuba tuščiu skrandžiu. Taip yra dėl kruopose ir grūduose esančių B grupės vitaminų. Be to, rytinė košė padeda geriau susikoncentruoti ir įsiminti informaciją. Ne veltui ryte pusryčiaujantieji rečiau patenka į automobilių avarijas.
Šokoladas
Šiame saldumyne gausu biologiškai aktyvių medžiagų, kurios „priverčia“ smegenis gaminti hormonus, atsakingus už malonumo jausmą. Tai, kad plytelė šokolado gali pakelti nuotaiką, ne vienas jau esame išbandę savo kailiu. Toks yra serotonino poveikio. Šios medžiagos trūkumas gali būti apatijos, savigarbos nebuvimo, miego sutrikimų ar net depresijos priežastis.
Žirniai
Žirniai - B grupės vitaminų, kurie reikalingi nervų sistemos veiklai užtikrinti, nuotaikai pakelti ir miegui normalizuoti, šaltinis. Daugelis vengia jų vartoti dėl po to kylančių virškinimo problemų. Išvengti pilvo pūtimo, pavartojus žirnių, nesunku. Pirmiausia reikėtų nevalgyti pernokusių žirnių. Antras būdas “susidraugauti” su žirniais - prieš vartojimą juos derėtų pusvalandžiui pamerkti į vandenį. Po to vandenį nupilti ir gaminti patiekalą jau kitame vandenyje.
Jūros gėrybės
Jose gausu jodo, kuris teigiamai veikia medžiagų apykaitą, darbingumą ir intelektą. Daugiausiai jodo yra jūros kopūstuose, tačiau ir krevetės turi kuo pasigirti. Be jodo, jose yra B grupės vitaminų ir vitamino D.
Rašyti atsiliepimą
Jūsų atsiliepimas: Pastaba: HTML nesiverčia!
Įvertinimas: Blogas Geras
Į žemiau esantį laukelį įveskite patikros kodą:











